fredag 28 februari 2014

Äggplocket

I onsdags var det då dags för äggplock. Vi kom till kliniken kl. 7.30 och eftersom detta var vårt tredje äggplock så visste man precis vad som väntade. Vi blev väl omhändertagna och allt gick mycket fort med ett väldigt lyckat resultat på 11 ägg. Vid tidigare IVF-behandlingar har vi fått ut 10, så detta var rekord. Resterande tid av dagen spenderade jag i soffan, jag var helt slut efteråt och ville bara sova. Jag fick en del smärtor när värktabletterna gick ur kroppen, men de avtog framåt kvällen och jag har mått bra sedan dess. Jag jobbade som vanligt igår och det var mannens tur att ringa samtalet till labbet för att få veta hur det gått med befruktningen. Detta samtal är oerhört jobbigt och jag ville inte ens tänka på resultatet, men det blev bra. Vi fick sex befruktade ägg och dessa odlas just nu och ska bli fina blastocyster. På måndag får jag ett tillbaka och det ska bli en liten bebis som kommer till oss i november. Nu är det vår tur att bli föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar