lördag 24 maj 2014

Ofrivilligt barnlösas dag

Idag är det den 24 maj och alltså ofrivilligt barnlösas dag. Jag tycker att det är oerhört fint att det finns en sådan dag, det är så viktigt att detta uppmärksammas. Jag vill prata och vara mer öppen om det, men det finns också en spärr inom mig. Jag vill inte skylta med det för mycket för man är rädd för vilka frågor och kommentarer man kan få. Det är ett svårt läge, men jag är så tacksam för att detta problem framförs i media och inom politiken, för vi är många som kämpar och vi har rätt till bra vård. Jag håller på att läsa Klara Zimmergrens bok, Längtan bor i mina steg, den är mycket bra och det hjälper mig att finna tröst.

Jag är inte så flitig på att uppdatera denna blogg just nu, det beror mycket på att vi har en paus med IVF-försöken. I aug-sep ska vi tina upp vår lilla eskimå och det bara ska vara vårt guldägg.

Stor kram till alla kämpare där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar