fredag 21 februari 2014

Vul

Idag har vi varit på RMC för att göra ett vul (vaginalt ultraljud) och allt såg mycket bra ut. Jag hade flera fina äggblåsor och en var riktigt stor. Det blev beslutat äggplock på onsdag och jag ska fortsätta med samma dosering av mina mediciner fram till söndag. Läkaren pratade även med oss om att eventuellt sätta in två embryon vid insättningen. Vi kan vara aktuella för det, men beslutet tas efter befruktning. Jag/vi säger ja till detta trots att det är en ökad risk med en eventuell tvillinggraviditet. I nuläget gör jag det som krävs för att bli gravid. Det finns risker med det mesta i livet och chansar man inte så vinner man inget heller. Efter ultraljudet tog vi en välförtjänt frukost på Wayne´s Coffee, det smakade mycket bra och man kände sig glad inombords. Vid ett annat bord satt ett lyckligt par som hade varit på ultraljud, deras ultraljudsbilder låg på bordet. Jag kände faktiskt ingen avundssjuka eller bitterhet inombords när jag såg dessa lyckliga två, för mina tankar tog mig till att om några månader är de vi som sitter där. Jag tror på detta försöket nu och jag tror att akupunkturen hjälper mig på vägen. Det är vår tur nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar